duminică, 20 iunie 2010

Iubirea - Marcel Iures




Iubirea - Marcel Iures

De-as vorbi toate limbile oamenilor
si pe acelea ale ingerilor
fara iubire nu sunt decat un clopot dogit
sau niste talgere tipatoare
de-as avea darul profetiei
si de-as cunoaste toate tainele
si tot ceea ce este stiut
de-as avea credinta nemasurata
ce misca muntii din loc
fara iubire nu sunt nimic
de mi-as imparti toate bunurile
ca sa aiba ce manca saracii
de mi-as da trupul ca o ofranda sa arda pe rug
fara iubire faptele mele
nu slujesc la nimic
iubirea e rabdatoare,
iubirea e plina de bunatate
iubirea nu pismuieste, nu se inganfeaza
nu se umfla de mandrie,
nu infaptuieste nimic necinstit
nu cauta castig pentru sine
nu se acreste, nu banuieste raul
nu se bucura de strambatate
dar se veseleste de adevar
iarta totul, crede totul
spera totul, sufera orisice
iubirea nu dispare niciodata
profetiile vor avea un sfarsit
darul limbilor va inceta
stiinta va fi depasita
caci cunoastem nedesavarsit
si facem profetii nedesavarsite
dar atunci cand desavarsitul va fi infaptuit
tot ceea ce este nedesavarsit
va fi inlaturat
cand eram copil, vorbeam ca un copil
gandeam ca un copil, judecam ca un copil
cand am ajuns in puterea varstei
am lepadat purtarea copilareasca
acum vedem ca-ntr-o oglinda
niste contururi sterse
atunci vom vedea lucrurile din fata
acum cunosc nedesavarsit
atunci voi cunoaste desavarsit
cum am fost si eu cunoscut
asadar aceste trei lucruri raman
credinta, speranta si iubirea
dar cel mai mare dintre tus'trele este iubirea

Niciun comentariu: